سردارِ مقتدرِ مهربان
سردارِ مقتدرِ مهربان
ع. کمالی - سه ماه بعد از حضورش در استان البرز، اولین اغتشاشات کرج در دوره وی رقم خورد. آنجا بود که تغییر رویکرد برخورد پلیس با معترضین و اغتشاشگران کاملا مشهود بود. حضور عباسعلی محمدیان در البرز، یک کلاس پلیس البرز را بالاتر برد، کلاسی که هم در کشف جرائم، هم در مقابله با جرائم سازمان یافته ، هم در برخوردهای قهری جدی با مجرمان و اراذل و اوباش و هم در مواجهه پلیس با اعتراضات شهری و برخورد با اغتشاشگران بود.

 

تیتر خبر این است: در کمتر از ۲۴ ساعت ۱۱ نفر از عوامل اصلی اغتشاشات کرج در حالی که ۹ نفرشان قصد خروج از کشور را داشتند، دستگیر شدند.

این خبر را سردار عباسعلی محمدیان به شبکه خبر داد. از این کمتر از ۲۴ ساعت ها در طول دوران فرماندهی فراجای سردار زیاد شنید شده است.

دستگیری سارقان مسلح بانک درکمتر از ۲۴ ساعت، دستگیری آدم ربایان در کمتر از ۲۴ ساعت، دستگیری زورگیران در کمتر از ۲۴ ساعت و آخرینش را هم باید دستگیری لیدرهای اغتشاشگران در کمتر از ۲۴ ساعت بدانیم.

اولین بار نامش را در سال ۱۳۸۵زمانی شنیدم که هنوز خبرنگار حوادث بودم، خبر دستگیری سارقان بانکی که  ۱۲ سال سرقت های مختلف مسلحانه کرده بودند، مثل بمب در بین خبرنگاران حوادث کشور پیچید.

بعد از اصفهان، محل اصلی خدمتش شد، آگاهی شاپور، نام آگاهی شاپور برای هر خلافکار، سارق و باند تبهکاری ای که در تهران بود، لرزه بر اندام می انداخت، آخر، آخرین جایی که دیگر کسی نمی توانست از آن در برود، همان آگاهی شاپور بود.

وقتی سرهنگ رجبی آگاهی کشور خواست و به قول سردار ساجدی نیا، چندین روز دعوا بر سر این بود که خوب اگر رجبی برود چه کسی بیاید، بود، چه کسی قرار بود، پرچم آگاهی شاپور را بالا نگهدارد، عباسعلی محمدیان مطرح شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، فرمانده آگاهی استان اصفهان با عقبه سالها تجربه در مبارزه با جرائم خرد و کلان.

عباسعلی محمدیان ۲۱ خرداد ماه ۱۳۸۶ شد رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ. عده ای می گفتند، آگاهی شاپور جای بزرگی است، یکی می گفت: شاپور مرد میدان می خواهد، آن یکی می گفت مگر می شود بعد رجبی کسی بیاید که بتواند شاپور را بچرخاند. حتی سردار ساجدی نیا که آن روزها فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ بود، ته دلش خیلی قرص نبود از این انتصاب.

اما سرهنگ عباسعلی محمدیان ۱۰ سال فرمانده پلیس آگاهی تهران بزرگ ماند. در کشوری که متوسط عمر مدیریتی آن ۲ سال و ۳ سال است، ۱۰ سال فرمانده عالی ترین و تخصصی ترین جایگاه کشف و برخورد با جرائم باشی، کم نیست.

اولین کار آن روزهایش هم انجام اقدامات اطلاعاتی بر روی باندهای تبهکاری سازمان یافته بود. که بتوانند این غده بزرگ سرطانی که کلافی سردگم شده بود را یکجا بیرون بیاورند.

۱۱ مهرماه ۱۳۹۶ سرهنگ محمدیان که اکنون یک درجه نظامی نیز ارتقا یافته و در بین سرداران قرار گرفته بود، شد فرمانده انتظامی استان البرز.

سه ماه بعد از حضورش در استان البرز، اولین اغتشاشات کرج در دوره وی رقم خورد. آنجا بود که تغییر رویکرد برخورد پلیس با معترضین و اغتشاشگران کاملا مشهود بود.

معلوم بود مواجهه پلیس با معترضین و اغتشاشگران فرق کرده است. اولین بار بود که در کرج در مواجهه با اعتراضات گاز اشک آورد زده می شد، اولین بار بود که برخی از تجهیزات ضد شورش در کرج دیده می شد.

مرداد ۱۳۹۷، آبان ۱۳۹۸ و اکنون مهر و آبان ۱۴۰۱ که اوج تدبیر در برخورد با معترضین صورت گرفت.

اگر در اغتشاشات دوره های گذشته خودرو، بانک و اموال مردم آسیب جدی می دید که برخی تا ۲۵۰ میلیارد تومان آسیب به تاسیسات بانکی و اداری کرج درسال ۹۸ را اعلام کرده بودند، اما این دوره کمترین آسیب به اموال و اماکن شهری ، عمومی و پلیس وارد شد.

در اغتشاشات این دوره کمتر از ۵ عابر بانک در کرج آسیب دید. تنها دلیل این ارتقا مواجهه پلیس با معترضین، تغییر روش پلیس که به فرماندهی سردار با تجربه ای صورت گرفت، بود.

حضور عباسعلی محمدیان در البرز، یک کلاس پلیس البرز را بالاتر برد، کلاسی که هم در کشف جرائم، هم در مقابله با جرائم سازمان یافته ، هم در برخوردهای قهری جدی با مجرمان و اراذل و اوباش و هم در مواجهه پلیس با اعتراضات شهری و برخورد با اغتشاشگران بود.

عباسعلی محمدیان سرداری که تقریبا همیشه لبخند به لب است،  ۵ سال و یک ماه و چند روز ۵ روز است که به البرز آمده، در این مدت او توانسته کارهای بزرگی را انجام دهد، آنهم کارهایی که در قد و قواره یک استان به نام البرز با پیچیدگی های منحصر به فرد خود در تمامی استان هاست.

حال باید قدر سردار را دانست.