نظارت بر حمل و نقل بار و مسافر در اشتهارد تشدید می‌شود
نظارت بر حمل و نقل بار و مسافر در اشتهارد تشدید می‌شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از تشدید و نظارت دقیق بر حمل و نقل بار و مسافر در اشتهارد خبر داد.

به گزارش البرزفردا ، علی زندی‌فر صبح سه‌شنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان اشتهارد ضمن تاکید بر اهمیت بالای شهرک‌های صنعتی اشتهارد و حوزه حمل و نقل بار در این شهرستان اظهار کرد: در سال‌های گذشته به این مقوله کم توجهی شده است به شکلی که از حدود ۱۲۰۰ خروجی بار در روز تنها ۲۰۰ بار به ثبت می‌رسد که این به نفع شهرستان، استان و حتی شرکت‌های باربری فعال در این شهرستان نیست.

وی افزود: ساماندهی حمل و نقل بار در شهرک‌های صنعتی اشتهارد یکی از اولویت‌های اداره کل راهداری استان است و از تمامی ابزارهای قانونی موجود برای تقویت، ساماندهی و نظارت دقیق بر فعالیت باربری‌های واجد شرایط و دارای مجوز در این شهرستان استفاده می‌کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تاکید کرد: استقرار گشت‌های مشترک نظارتی با همراهی پلیس راه و نصب دوربین‌های هوشمند پلاک خوان تنها بخشی از برنامه‌های این اداره کل برای نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر حوزه حمل و نقل بار و مسافر شهرستان اشتهارد است که بزودی تقویت و پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است که واحدهای تولیدی به منظور حفظ سلامت و ایمنی بار خود از صدور بارنامه حمل بار اطمینان حاصل کنند چرا که در صورت نبود بارنامه کالای بارگیری شده به منزله کالای قاچاق محسوب می‌شود و مشمول قوانین و مقررات ستاد مبارزه با کالای قاچاق خواهد شد.

زندی‌فر از پیگیری و راه‌اندازی پایانه اعلام بار و مسافر در شهرستان اشتهارد خبر داد و گفت: این ظرفیت در اداره کل راهداری البرز وجود دارد تا پایانه بار و مسافر در شهرستان اشتهارد را با تمرکز و استقرار شرکت‌های تعاونی باری و مسافری در محلی مشخص با همکاری شهرداری و دستگاه‌های ذیربط، به منظور رفاه حال مردم و تولید کنندگان راه‌اندازی کند.