کاهش ۳۴ درصدی تصادفات در معابر درون شهری البرز
کاهش ۳۴ درصدی تصادفات در معابر درون شهری البرز
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از کاهش 34 درصدی تصادفات در معابر درون شهری استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سرهنگ “غلامعلی شرق” در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس افزود: در راستای ایجاد نظم و امنیت ترافیکی و کاهش تصادفات رانندگی در سطح معابر درون شهری استان البرز از ابتدای سال جاری تا کنون اقدامات گسترده ای از قبیل اجرای طرح های برخورد با تخلفات حادثه ساز، توقیف وسایل نقلیه و اعمال قانون رانندگان پرخطر، گسترش فعالیت های فرهنگی در حوزه ترافیک و… در سراسر حوزه استحفاظی استان به اجرا گذاشته شده که بحمدالله ماحصل آن کاهش کشته ها و مصدومان تصادفات رانندگی بوده است.
وی اظهار کرد: در بازه زمانی ۹ ماهه سال جاری در تصادفات جرحی به میزان ۱۷ درصد، تصادفات فوتی ۳ درصد و در تصادفات خسارتی به میزان ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش بوده ایم.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در بحث برخورد با تخلفات نیز، نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۴۵ درصدی اعمال قانون تخلفات حادثه ساز و افزایش ۳۵ درصدی اعمال قانون تخلفات ساکن بوده ایم که این امر در کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک درون شهری استان نقش اجتناب ناپذیری را ایفا می کند».
سرهنگ شرق در پایان شهروندان را به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی توصیه کرد و گفت: عابران پیاده باید حتی المقدور از لباس و کفش رنگ روشن استفاده کنند و همچنین شهروندان به هنگام تاریکی هوا از قسمت‌های روشن و زیر نور چراغ‌های خیابان عبورکنند.